czerwiec 2012

Inwestycja na lata – telewizja przemysłowa

 

Profesjonalny system CCTV musi opierać się na solidnej analizie potrzeb klienta ujętej w przemyślanym technicznie projekcie. Wybór pomiędzy technologią analogową a cyfrową IP determinuje dalsze kroki: od wyboru okablowania, poprzez zasilanie aż do decyzji o sposobie nagrywania.

 

Przed Wami jako klientami staje pytanie : Co chce uzyskać za pomocą monitoringu ?


Monitoring analogowy jest względnie prosty w montażu. Niemal wszelkie urządzenia stosowane w nim są ze sobą kompatybilne. Odpowiednie rozmieszczenie kamer pozwala na identyfikację osób i obiektów. Maksymalna rozdzielczość obrazu rejestrowanego to 4CIF (704x576px). Stosowane rejestratory dostępne są w przystępnych cenach.

 

Monitoring IP cechuje przede wszystkim możliwość przesyłu wysokiej rozdzielczości obrazu (teoretycznie nieograniczonej, w praktyce stosowana jest obecnie rozdzielczość FullHD 2.0MPix).

Kamery są niezależnymi jednostkami sieciowymi. Przy wyborze podzespołów monitoringu IP należy zwrócić uwagę na ich wzajemną kompatybilność. Wymiana danych następuje jak po sieci LAN – kamery nawiązują połączenie TCP/UDP z urządzeniem rejestrującym, którym może być sprzętowy NVR, lub komputer PC z oprogramowaniem NVR. Skrętką można jednocześnie przesłać dane i zasilanie wykorzystując specjalne zasilacze PoE, ewentualnie switch posiadający porty PoE, np. TP-LINK TL-SF1008P. Stosowanie megapikselowego monitoringu IP pozwala na zmniejszenie liczby kamer, przez co maleje stopień złożoności instalacji.

Rozdzielczości kamer

Rodzaj systemu monitoringu , jego zaawansowanie , a co za tym idzie technologia zależy w dużej mierze od celu i miejsca.

W zakładach produkcyjnych inne są kryteria niż w szkołach, sklepach czy prywatnych posesjach.

technologii IP podstawowym elementem jest kamera IP, którą mozna bezpośrednio przyłączyc do sieci LAN lub sieci bezprzewodowej.
Technologia IP daje przede wszystkim ogromne możliwości rozwoju systemów CCTV. Jeżeli wiemy, że nasz system monitoringu wizyjnego będzie się rozwijał to  warto go budować zaczynając już nawet od kilku kamer.
Architektura sieci i procedury budowania instalacji monitoringu IP są identyczne jak zwykłych sieci informatycznych. Urządzenia do obróbki sygnału wizyjnego posiadają własne adresy IP.

 

Modułowość CCTV IP

Duża skalowalność systemów opartych na transmisji z wykorzystaniem sieci LAN/WAN pozwala na wdrożenie tej technologii przy małej bądź dużej liczbie kamer. Rozbudowa nie stwarza żadnych problemów.

Ograniczenie kosztów.
Wykorzystanie istniejącego okablowania pozwala znacząco zredukować koszty instalacji.

Oferowane rozwiązania w systemach CCTV IP są w stanie zaspokoić nawet najwybredniejszych. Niestety brak wiedzy o technologii sieciowej (wśród wielu instalatorów) sprawia, że systemy analogowe nadal są instalowane u klientów.

Podnoszenie efektywności procesów.
Systemy te w znakomity sposób dyscyplinują pracę własnych pracowników i dają możliwość wyrywkowej kontroli sposobu pracy służb ochrony obiektów.
Pozwalają na skoncentrowaniu się na przedmiocie prowadzonej działalności, a tym samym na poprawie efektywności i konkurencyjności.

Dostarczanie informacji zarządczej.
Oprócz ochrony obiektu, skutecznego zabezpieczania przed kradzieżą system monitoringu służy również jako narzędzie nowoczesnej organizacji pracy.

w sklepie Lacoste

Z życia...

Jak przekształcić system monitoringu przeznaczony do ochrony mienia w narzędzie wspierające proces zarządzanie sklepami?
Sieć Lacoste w Hiszpanii przeszła drogę od niewydajnego systemu monitoringu opartego na kamerach analogowych aż do nadzoru na bazie IP Axis, który stał się kluczowym narzędziem biznesowym jednego z najbardziej prestiżowych producentów odzieży na świecie.

 

Firma Basi S.A., zarządzająca siecią 131 sklepów w Hiszpanii, w tym między innymi butikami Lacoste, zdecydowała się na montaż systemu monitoringu w swoich placówkach, aby kontrolować  i zmniejszyć skalę strat i kradzieże. Pierwszym krokiem była instalacja kamer analogowych do obserwacji przestrzeni sklepów. Po krótkim okresie próbnym okazało się jednak, że niektóre elementy instalacji nie spełniają oczekiwań managerów. Dział IT zasugerował alternatywny system do monitoringu wideo, bazujący na technologii IP i kamerach Axis Communications, zapewniający nie tylko znaczące korzyści pod względem jakości obrazu, łatwości instalacji czy kompatybilności, ale umożliwiał także szersze wykorzystanie obrazu wideo i udostępnienie informacji innym działom firmy.

 

Instalacja pilotażowa powstała w sklepie Lacoste na ulicy Gran Via w Madrycie. Istniejąca już w sklepie infrastruktura intranetowa, połączona z głównym biurem Basi S.A., okazała się wystarczająca do podłączenia systemu kamer, co już na wstępie pozwoliło na znaczne oszczędności. Ponadto wykorzystanie pojedynczej sieci umożliwia dodawanie i usuwanie kolejnych kamer oraz konfigurowanie systemu zgodnie ze zmieniającymi się potrzebami. Nowe rozwiązanie przewyższało system analogowy pod względem szybkości transmisji i jakości obrazu. Możliwe stało się identyfikowanie podejrzanych zachowań, dzięki czemu ochrona sklepu mogła przewidzieć potencjalną kradzież lub wystąpienie innych niepożądanych sytuacji.

 

Pozytywne wyniki osiągnięte w Madrycie szybko skłoniły firmę do instalacji systemów opartych na kamerach Axis w kolejnych siedmiu placówkach. Projekty wdrożeń były za każdym razem dopasowywane do architektury danego sklepu. Uwzględniano przy tym ocenę ryzyka kradzieży w każdym sklepie oraz nakłady finansowe na instalację. Przeprowadzona analiza wykazała, że typowy system powinien składać się z dziewięciu do szesnastu kamer sieciowych AXIS 216FD oraz jednej kamery sieciowej AXIS 215 PTZ na każdy sklep. W każdym obiekcie zainstalowano także sprzęt nagrywający i oprogramowanie do pomiaru przepływu klientów odwiedzających każdy sklep.

Krok po kroku system przekształcił się z instalacji do ochrony mienia w narzędzie wspierające zarządzanie sklepami. Kamery są wykorzystywane do weryfikacji jakości obsługi, szkolenia nowych pracowników, przeprowadzania inwentaryzacji oraz statystycznego śledzenia przepływu klientów w każdym sklepie. Osoby odpowiedzialne za marketing mogą zdalnie nadzorować promocje wskazanych produktów i ekspozycję, a także koordynować kampanie reklamowe. Wszystkie te możliwości przyspieszają zwrot z inwestycji w instalację wideo i gwarantują, że system użytkowany przez Basi S.A. wkroczy do świata inteligentnego wideo. A Basi S.A. już przygotowuje się do wdrożenia systemu w kolejnych zarządzanych przez siebie sklepach.

 

Źróło: www.mccdcee.pl

COPYRIGHT © 2011 ISOCOM wszyskie prawa zastrzeżone